Od 1. februára 2024 nadobudnú platnosť prísnejšie pravidlá pre hromadnú rozosielku e-mailov. Konkrétne sa to týka odosielateľov, ktorí na účty Gmail alebo Yahoo pošlú viac ako 5 000 správ denne. Spoločnosť Google tým reaguje na celkový nárast objemu rozosielaných e-mailov. Jeho dlhodobou snahou je zvýšiť bezpečnosť elektronickej pošty, znížiť počty spamu a eliminovať ďalšie bezpečnostné riziká. Stará sa o váš e-mail marketing Boldom? Potom vás nič z toho nemusí znepokojovať. Dodržanie správnych postupov pri overovaní e-mailov, zjednodušená možnosť odhlásenia alebo udržania miery spamu, to všetko máme ustrážené.
Dodržuj pravidlá, posilníš mier
Bezpečnosť je pojem, na ktorý v pomyselnom Boldom slovníku narazíte hneď na prvej stránke. Nejde iba o udržovanie všetkých dát klientov v plne zabezpečenom súkromnom cloude či o ich zálohovanie na vlastnom zabezpečenom hardvéri. Rovnako dôsledne pristupujeme aj k nariadeniu o ochrane osobných údajov (GDPR) av neposlednom rade reflektujeme akékoľvek zmeny v oblasti e-mail marketingu z hľadiska bezpečnosti a prívetivosti pre užívateľov. Dodržiavanie týchto pravidiel je nevyhnutné pre zachovanie dôvery klientov. A o tú ide predovšetkým. Čo presne teda február budúceho roka okrem mrazíkov prinesie?
- Overenie odosielateľa hromadných e-mailov pomocou zavedených protokolov
Zásadnou požiadavkou na odosielateľov hromadných e-mailov je overenie pomocou zavedených protokolov: SPF (Sender Policy Framework), DKIM (DomainKeys Identified Mail) alebo DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance). Takýto overovací proces je zárukou, že e-maily pochádzajú z dôveryhodného zdroja. Vďaka digitálnemu podpisu v odoslanej správe môže server príjemcu overiť, či je skutočne odosielateľ tým, za koho sa vydáva. Skrátka dôveruj, ale najskôr overuj. V Boldem bez nastavenia týchto parametrov e-mailovú kampaň nepošlite – prvý bod teda s nami máte pokrytý. Ak si neviete rady, mrknite do pomocníka, ako nastaviť SPF, DKIM a DMARC záznamy. - Odhlásenie odberu jedným kliknutím
Aby mal príjemca e-mailu pocit stopercentnej kontroly nad komunikáciou, musíme mu umožniť čo najjednoduchšiu formu odhlásenia z odberu newsletterov. Skrátka odhlásenie na jeden klik bez akýchkoľvek ďalších prekážok. Odosielateľ musí navyše zabezpečiť, aby žiadosť bola spracovaná najneskôr do dvoch dní. Aj tento bod máme v Boldem poistený anti-spamovou kontrolou, ktorá prebieha pred odoslaním každej e-mailingovej kampane – bez odhlasovacieho tlačidla v šablóne vás robot na rozoslanie nepustí. - Udržiavanie nízkej miery nevyžiadanej pošty
Ďalší spôsob, akým Google bojuje proti nevyžiadaným e-mailom, je požiadavka na odosielateľa, aby udržiaval nízku mieru e-mailov, ktoré sú príjemcami vyhodnotené ako spam, a to pod hranicu 0,3 %. Inak hrozí, že odosielateľ nebude môcť naďalej do týchto schránok svoje e-maily doručovať. Ideálne je udržať hranicu do 0,1 %. Tieto dáta si odosielateľ môže postrážiť vďaka službe Google Postmaster Tools, ktorá poskytne základné prehľady o dôležitých metrikách v súvislosti s doručiteľnosťou.

5 kľúčových pravidiel pre zvýšenie miery doručiteľnosti
Aktualizácia podmienok, zavádzanie nových pravidiel či zmeny v zásadách sú výbornou príležitosťou na audit vášho e-mail marketingu. Je dobré sa uistiť, či nové podmienky spĺňa a či je stále po všetkých stránkach funkčný a efektívny. Takže nezabudnite, že…
- Kvalitná databáza je základ. Boldom to vie, preto automaticky kontroluje importované adresy. Po dokončenej rozosielke tiež prebieha automatické odhlasovanie kontaktov, ktoré sú vyhodnotené ako tzv. hardbounce.
- Segmentácia v e-mailingu vedie k správnej personalizácii, tým viac je komunikácia relevantná.
- Predmetu aj text e-mailu má byť jasný, stručný, pútavý a správne napísaný. to nejde na povel, pomôže vám umelá inteligencia v e-mailovom editore.
- Pred odoslaním hromadného e-mailu je dôležité vykonať testovanie. Overte, ako bude vyzerať v rôznych e-mailových klientoch a skontrolujte, či neprechádza ako spam.
- Kľúčové je spolupracovať s kvalitným poskytovateľom e-mail marketingových služieb. Jeho infraštruktúra je postavená tak, aby dodržiavala všetky štandardy a predpisy, a tým minimalizovala riziko, že e-maily budú označené ako spam. Čo vám v Boldem môžeme zaručiť.

Bezpečnejšie e-maily, účinnejší marketing
S ohľadom na fakt, že mnoho malwarových a phishingových útokov začína e-mailom, je zavedenie prísnejších pravidiel priam žiaduce. Príjemcom elektronickej pošty zaručujú oveľa bezpečnejšie prostredie, na druhú stranu pre e-mail marketérov sa to spočiatku môže zdať ako výzva. Vo výsledku na tom ale získajú všetci. Spokojný príjemca rovná so spokojný odosielateľ.