우리는 Boldem 블로그를 작성하고 있습니다.

Google a Yahoo sprísňujú pravidlá pre hromadnú rozosielku e-mailov

게시됨 4 최소 읽기

Od 1. februára 2024 nadobudnú platnosť prísnejšie pravidlá pre hromadnú rozosielku e-mailov. Konkrétne sa to týka odosielateľov, ktorí na účty Gmail alebo Yahoo pošlú viac ako 5 000 správ denne. Spoločnosť Google tým reaguje na celkový nárast objemu rozosielaných e-mailov. Jeho dlhodobou snahou je zvýšiť bezpečnosť elektronickej pošty, znížiť počty spamu a eliminovať ďalšie bezpečnostné riziká. Stará sa o váš e-mail marketing Boldom? Potom vás nič z toho nemusí znepokojovať. Dodržanie správnych postupov pri overovaní e-mailov, zjednodušená možnosť odhlásenia alebo udržania miery spamu, to všetko máme ustrážené.

Dodržuj pravidlá, posilníš mier

Bezpečnosť je pojem, na ktorý v pomyselnom Boldom slovníku narazíte hneď na prvej stránke. Nejde iba o udržovanie všetkých dát klientov v plne zabezpečenom súkromnom cloude či o ich zálohovanie na vlastnom zabezpečenom hardvéri. Rovnako dôsledne pristupujeme aj k nariadeniu o ochrane osobných údajov (GDPR) av neposlednom rade reflektujeme akékoľvek zmeny v oblasti e-mail marketingu z hľadiska bezpečnosti a prívetivosti pre užívateľov. Dodržiavanie týchto pravidiel je nevyhnutné pre zachovanie dôvery klientov. A o tú ide predovšetkým. Čo presne teda február budúceho roka okrem mrazíkov prinesie?

  1. Overenie odosielateľa hromadných e-mailov pomocou zavedených protokolov
    Zásadnou požiadavkou na odosielateľov hromadných e-mailov je overenie pomocou zavedených protokolov: SPF (Sender Policy Framework), DKIM (DomainKeys Identified Mail) alebo DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance). Takýto overovací proces je zárukou, že e-maily pochádzajú z dôveryhodného zdroja. Vďaka digitálnemu podpisu v odoslanej správe môže server príjemcu overiť, či je skutočne odosielateľ tým, za koho sa vydáva. Skrátka dôveruj, ale najskôr overuj. V Boldem bez nastavenia týchto parametrov e-mailovú kampaň nepošlite – prvý bod teda s nami máte pokrytý. Ak si neviete rady, mrknite do pomocníka, ako nastaviť SPF, DKIM a DMARC záznamy.
  2.  

  3. Odhlásenie odberu jedným kliknutím
    Aby mal príjemca e-mailu pocit stopercentnej kontroly nad komunikáciou, musíme mu umožniť čo najjednoduchšiu formu odhlásenia z odberu newsletterov. Skrátka odhlásenie na jeden klik bez akýchkoľvek ďalších prekážok. Odosielateľ musí navyše zabezpečiť, aby žiadosť bola spracovaná najneskôr do dvoch dní. Aj tento bod máme v Boldem poistený anti-spamovou kontrolou, ktorá prebieha pred odoslaním každej e-mailingovej kampane – bez odhlasovacieho tlačidla v šablóne vás robot na rozoslanie nepustí.
  4.  

  5. Udržiavanie nízkej miery nevyžiadanej pošty
    Ďalší spôsob, akým Google bojuje proti nevyžiadaným e-mailom, je požiadavka na odosielateľa, aby udržiaval nízku mieru e-mailov, ktoré sú príjemcami vyhodnotené ako spam, a to pod hranicu 0,3 %. Inak hrozí, že odosielateľ nebude môcť naďalej do týchto schránok svoje e-maily doručovať. Ideálne je udržať hranicu do 0,1 %. Tieto dáta si odosielateľ môže postrážiť vďaka službe Google Postmaster Tools, ktorá poskytne základné prehľady o dôležitých metrikách v súvislosti s doručiteľnosťou.
Lepiaci bloček s poznámkami, logo Google na pozadí

5 kľúčových pravidiel pre zvýšenie miery doručiteľnosti

Aktualizácia podmienok, zavádzanie nových pravidiel či zmeny v zásadách sú výbornou príležitosťou na audit vášho e-mail marketingu. Je dobré sa uistiť, či nové podmienky spĺňa a či je stále po všetkých stránkach funkčný a efektívny. Takže nezabudnite, že…

  1. Kvalitná databáza je základ. Boldom to vie, preto automaticky kontroluje importované adresy. Po dokončenej rozosielke tiež prebieha automatické odhlasovanie kontaktov, ktoré sú vyhodnotené ako tzv. hardbounce.
  2. Segmentácia v e-mailingu vedie k správnej personalizácii, tým viac je komunikácia relevantná.
  3. Predmetu aj text e-mailu má byť jasný, stručný, pútavý a správne napísaný. to nejde na povel, pomôže vám umelá inteligencia v e-mailovom editore.
  4. Pred odoslaním hromadného e-mailu je dôležité vykonať testovanie. Overte, ako bude vyzerať v rôznych e-mailových klientoch a skontrolujte, či neprechádza ako spam.
  5. Kľúčové je spolupracovať s kvalitným poskytovateľom e-mail marketingových služieb. Jeho infraštruktúra je postavená tak, aby dodržiavala všetky štandardy a predpisy, a tým minimalizovala riziko, že e-maily budú označené ako spam. Čo vám v Boldem môžeme zaručiť.
Grafika s modrým pozadím, obálka s logom Boldom naznačujúca e-mail, zoznam príjemcov, rastová krivka

Bezpečnejšie e-maily, účinnejší marketing

S ohľadom na fakt, že mnoho malwarových a phishingových útokov začína e-mailom, je zavedenie prísnejších pravidiel priam žiaduce. Príjemcom elektronickej pošty zaručujú oveľa bezpečnejšie prostredie, na druhú stranu pre e-mail marketérov sa to spočiatku môže zdať ako výzva. Vo výsledku na tom ale získajú všetci. Spokojný príjemca rovná so spokojný odosielateľ.

작성자: Eva Maxová
게시됨: 24. novembra 2023

준비되셨나요?

간단합니다. 즉시 시작할 수 있습니다.

볼리우드 체험하기

  • Automechanici
  • Portrét mladé ženy
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Rodina v poli
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Farmář drží dýně
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Zubařka a její pacientka
  • Žena se usmívá před notebookem